Begäran om information om Ängelholms kommuns behandling av dina personuppgifter
Enligt Dataskyddsförordningen har du rätt att få information om de behandlingar av dina personuppgifter som kommunen utför.
Du har rätt att begära att vi rättar felaktiga uppgifter och du kan begära att vi raderar uppgifter.
Du som lämnar in din begäran om att få ut personuppgifter elektroniskt via denna e-tjänst kommer att få svar via Min sida.
Personuppgiftsansvarig
Namn: Kommunstyrelsen
E-post: info@engelholm.se
Ändamålet/syftet med att samla in uppgifterna
Du har begärt att få utdrag ur ett eller flera register som kommunen ansvarar för. För att vi ska kunna hantera ärendet i e-tjänstportalen måste vi lagra de uppgifter som hämtas till e-tjänstportalen när du loggar in med ditt Bank-ID. Vi behöver också lagra de av dig begärda uppgifterna under så lång tid som krävs för att du ska kunna hämta ut dem.
Laglighetsgrund för att registrera personuppgifter
Rättslig förpliktelse GDPR, artikel 6.1c. Behandlingen är nödvändig för att fullgöra kommunens skyldighet att informera dig om vad som finns lagrat om dig.
Gallringsfrist
Uppgifterna gallras vid inaktualitet.