Ängelholms kommun erbjuder dig som bor i kommunen gratis och oberoende konsumentrådgivning.
Du kan som invånare få hjälp med;
- Att inför köp av varor eller tjänster få information och tips
- Att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
- Att vad du som konsument behöver tänka på inför ett klagomål av en vara eller tjänst
- Att som konsument förbereda din anmälan till Allmänna reklamationsnämnden
När du bokat en telefontid om 30 minuter blir du uppringd på det nummer du angett i bokningen.
Det är också viktigt att du, så utförligt du kan, beskriver ditt ärende till konsumentrådgivningen i bokningens nästa steg.
Observera!
Konsumentrådgivningen i Ängelholm betjänar bara invånare i Ängelholms kommun. Sök efter kommunal konsumentvägledning i din kommun på Hallå konsument.
Om du har problem med ditt abonnemang för tv, telefoni, bredband eller fiberanslutningar, får du vända dig till Telekområdgivarna för gratis och opartisk rådgivning.
Kontakta Telekområdgivarna
Om du har frågor som gäller bank-, försäkrings- eller pensionsfrågor, får du vända dig till Konsumenternas bank- och försäkringsbyrå för gratis och opartisk rådgivning.
Kontakta Konsumenternas