Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Startsida e-tjänster
  • E-legitimation
  • Mina kontaktuppgifter
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
  • Ängelholmsförslaget
Logga in
  • StartsidaPil

Orosanmälan avseende barn/ungdom för dig med anmälningsplikt

Om du känner oro för att ett barn/ungdom far illa ska du anmäla det till socialtjänsten. 

Du kan göra en skriftlig anmälan via denna e-tjänst. Du kan också ringa till vår mottagning som har telefontid alla vardagar kl. 09.00-12.00. Vid brådskande ärende, utanför telefontid, som inte kan vänta till nästkommande vardag kontakta Kundtjänst 0431-870 00.

Om du bedömer att det kan finnas en akut fara för barnet eller om ärendet gäller våld eller övergrepp ska du alltid kontakta socialtjänsten via telefon i samband med att anmälan gjorts.

Mottagningen 0431-46 95 12
Mottagningens telefontid är måndag - fredag kl. 09.00-12.00

Socialtjänsten i Ängelholms kommun läser och handlägger regelbundet alla inkommande ärenden under arbetstid, anmälningar inkomna efter kl.17.00 hanteras först nästkommande arbetsdag.

När socialtjänsten är stängd och du behöver hjälp med akuta sociala frågor kan du vända dig till socialjouren. Socialjouren ger dig akut hjälp på kvällar, nätter och helger.

Socialjouren i Helsingborg 042-10 68 69
Måndag-fredag kl. 17.00 - 08.00
Lördag, söndag och helgdagar kl. 08.00 - 08.00

Att tänka på när du skickat in din anmälan

  • Du får bekräftelse på att ärendet skickats in till din angivna e-postadress
  • Du kan följa och se status för ditt ärende under mina ärende
  • Ärendet får ett unikt ärendenummer

Kontrollera att ärendet fått ett ärendenummer.

Om du inte fått ett ärendenummer, bekräftelsemail eller om du inte kan se ärendet på min sida ska du kontakta mottagningen för att försäkra dig om att din anmälan kommit fram.

Logga in

Kontakta oss

0431-870 00
info@engelholm.se

Hjälpmedel

Följ oss

Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
Youtube