Personuppgifter som samlas in i samband med anmälan är namn, adress, e-postadress, personnummer och telefonnummer. Dessa lagras i ett ärendehanteringssystem.
Uppgifter som visas för personal inom kök är elevens namn, skola, klass, behov av specialkost samt telefonnummer till vårdnadshavare. Den lagliga grunden för behandlingen är att kommunen ska kunna fullgöra sin rättsliga förpliktelse. Uppgifterna gallras varje år. Personuppgiftsansvarig är Samhällsbyggnadsnämnden i Ängelholms kommun.
Uppgifter om barn, elev, förskola och skola hämtas från Skatteverket och kommunens ärendehanteringssystem för elevinformation.
Du som har skyddade personuppgifter ska vara försiktig att använda denna e-tjänst. Orsaken är att informationen som lämnas i e-tjänsten kan bli en offentlig handling. Det är heller inte möjligt att garantera fullständigt skydd från obehörig insyn. Kontakta i stället skolexpeditionen på den skola där ditt barn är placerad.
Här kan du läsa mer om hur vi hanterar personuppgifter