Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Startsida e-tjänster
  • E-legitimation
  • Mina kontaktuppgifter
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
  • Ängelholmsförslaget
Logga in
  • StartsidaPil

Boka telefontid för konsumentrådgivning

Ängelholms kommun erbjuder dig som bor i kommunen gratis och oberoende konsumentrådgivning. 

Du kan som invånare få hjälp med; 

  • Att in för köp av varor eller tjänster få information och tips
  • Att ta reda på dina rättigheter och skyldigheter
  • Att vad du som konsument behöver tänka på inför ett klagomål av en vara eller tjänst
  • Att som konsument förbereda din anmälan till Allmänna reklamationsnämnden. 

 
När du bokat en telefontid (30 minuter) blir du uppringd på det nummer du angett i bokningen.
Det är också viktigt att du, så utförligt du kan, beskriver ditt ärende till konsumentrådgivningen i bokningens nästa steg.
 

Observera! Konsumentrådgivningen i Ängelholm betjänar bara invånare i Ängelholms kommun. 

Hallå konsument – Konsumentverkets vägledning kommer från mitten av februari att flytta till Konsumentverkets webbplats, konsumentverket.se 

I samarbete med; 

Konsumenternas Bank- och finansbyrå – hit vänder Du dig med frågor som rör bank, fondbolag och andra finansiella aktörer 

Konsumenternas Försäkringsbyrå – hit vänder Du dig med frågor som rör försäkringar och pensioner 

Konsumenternas Energimarknadsbyrå – hit vänder Du dig med frågor som rör el- och gasmarknaden 

Telekområdgivarna – hit vänder Du dig med frågor som rör abonnemang för TV, telefoni, bredband, fiberanslutningar och betalteletjänster

ARN,  allmänna reklamationsnämnden – är en myndighet som prövar tvister mellan konsumenter och företag.

Logga in

Kontakta oss

0431-870 00
info@engelholm.se

Hjälpmedel

Följ oss

Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
Youtube