Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Startsida e-tjänster
  • E-legitimation
  • Mina kontaktuppgifter
  • Personuppgifter
  • Tillgänglighet
  • Ängelholmsförslaget
Logga in
  • StartsidaPil

Anmälan om lägenhetsregister

Här kan du som fastighetsägare till flerbostadshus rapportera om förändringar till lägenhetsregistret. Dessa förändringar kan bero på t.ex. nybyggnad, ändrad användning, ombyggnad, sammanslagning eller rivning. Alla lägenheter i flerfamiljshus ska ha ett lägenhetsnummer. Skatteverket folkbokför numera personer på lägenhet, istället för på fastighet som tidigare.

Ägare av flerbostadshus eller småhus med mer än en lägenhet är skyldig att rapportera till kommunen om förändring i lägenhetsbeståndet. Vill du veta mer om hur man numrerar lägenheter kan du ta del av instruktioner för lägenhetsnumrering från Lantmäteriet här. 

Observera att du i e-tjänsten behöver bifoga en fil med information om lägenhetsregister. 

Här hittar du filen som ska fyllas i: Anmälan lägenhetsregister

I e-tjänsten behöver du signera din anmälan med e-legitimation (Bank-ID). Har du inte bank-ID kan du vända dig till kommunens kundtjänst som kan agera ombud å dina vägnar. Detta kräver att du kan uppvisa legitimation för dem. 

Logga in

Kontakta oss

0431-870 00
info@engelholm.se

Hjälpmedel

Följ oss

Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
Youtube